Eine Bühne mit jungen Schauspieler:innen ist zu sehen. Im Vordergrund eine Person mit Mikrofon. Dahinter ist eine Leinwand mit einem Bild Südamerikas und der Aufschrift Lithium-Dreieck zu sehen. Unterhalb der Leinwand sitzen mehrere Personen und hören zu. Eine Bühne mit jungen Schauspieler:innen ist zu sehen. Im Vordergrund eine Person mit Mikrofon. Dahinter ist eine Leinwand mit einem Bild Südamerikas und der Aufschrift Lithium-Dreieck zu sehen. Unterhalb der Leinwand sitzen mehrere Personen und hören zu.

Persistenza. Tge pled. Duvrà fitg savens e multifar. Ma s’adatta in tal tema per il teater? Tge po spetgar il public, sch’in ensemble decida da sa deditgar al tema «persistenza» cun ils meds dal teater? Fatgs depriments? Appels urgents? Instrucziuns d’agir concretas? U tuttina plitost eroxas ed eroxs giuvens traglischants che crain fermamain en il futur ed en la buntad da l’uman?

E dastg’ins far en quel connex en vista a bleras smanatschas dad oz «ina revue da numers cun chant», sco che l’autur numna ses toc en il suttitel? E dastg’ins era rir durant ina tala saira da teater? La finala è quai in tema serius, i va per il surviver da l’umanitad. E tge faschain nus? Nus faschain teater! E gea, ins dastga rir. E gea, nus prendain serius il tema. E gea, la speranza chatta era plazza.

gieu: Lisa Baumann, Lara Bärtsch, Sabrina Bruderer, Anna-Sophia Bucher, Colin Früh, Svenja Felber, Fabio Flury, Nora Frischknecht, Angeli Knöpfel, Nando Kuhn, David Lanz, Ella Müller, Sophia Niederer, Frida Lotta Sailer, Josette Schindler, Raphael Schüpbach, Leva Sidler, reschia: Barbara Bucher, text: Michael Hasenfuss, direcziun musicala: Silvan Kuntz, Helen Moody, Reto Knöpfel, direcziun da las producziuns da video: Dieter Fromherz, Christian Käufeler, design da glisch: Andreas Ziegler-Scandola, tecnica: Yara Silva Prina, Yara Wiedemann

Ponderaziuns da la gruppa da program

Ina saira da cabaret/musical, nua ch’ins sto tragutter duas giadas empè da rir. La gruppa da teater da scola da Trogen sa fatschenta da radent cun il tema persistenza, actualischem e grev da tschiffar. Quai na fa ella però betg cun ina consternaziun senza speranza, mabain cun ina comica gizza e cun fridas intenziunadas en la foppa dal stumi. Il public vegn accumpagnà tras la saira da trais moderaturas e moderaturs, entant ch’el frunta sin persunalitads fitg differentas e lur opiniuns. Il toc persvada era sin nivel dal gieu. La diversitad da las figuras, en las qualas «sa bittan» las scolaras ed ils scolars è uschè gronda sco lur plaschair da giugar. Garnì vegn tut cun pitschens intermezzos nunspetgads sco videos cun spots da reclama. Ina saira reussida cun ina crosa sgiagliada ed in coc serius.

Descripziun da la gruppa

La gruppa da teater «fabulant» da la scola chantunala da Trogen porta sin tribuna ambients da viver giuvenils. Las scolaras ed ils scolars s’occupan durant in onn a moda intensiva cun in tema, in text u in teater e sviluppan da quel lur agen toc dramatic da relevanza sociala. En il center stat il process cuminaivel. I vegn giugà, retschertgà, sautà, suà, discurrì, tschertgà e chattà. Las commembras ed ils commembers emprendan il mastergn da far teater cun ir novas vias cun lur corp, cun lur vusch, cun lur senns ed en lur imaginaziun. Il punct culminant è il project d’ensemble final che vegn preschentà mintg’onn publicamain. Igl èn ovras d’art cumplessivas concentradas pli pitschnas e pli grondas. L’instrucziun da teater maina dapi il 2005 l’actura e pedagoga da teater Barbara Bucher:

«Jau vi crear in teater, nua ch’ins senta il caracter da las artistas e dals artists da tribuna, ch’è emplenì cun lur cuntegns e marcà dal lieu da represchentaziun. Il teater è per mai in lieu da visiun, da reflexiun, d’integraziun e da nutriment per l’olma. In lieu, nua ch’ins po contemplar tut. Per mai èsi fitg impurtant da laschar traglischar sin tribuna las fermezzas e las atgnadads da mintga artista e da mintga artist da tribuna en lur genialitad originara. L’attaschadadad autentica cun il lieu da represchentaziun, cun il tema, cun la musicalitad e cun l’actualitad contemporana entretschada cun in zic poesia, viz ed in linguatg metaforic viscal – quai ma giascha a cor ed è impurtant.»

17092022_FANFALUCA_c_Diel_050 17092022_FANFALUCA_c_Diel_050

Vulais Vus visitar la represchentaziun cun ina classa da scola u cun ina gruppa pli gronda? Duvrais Vus agid per tscherner il program? U avessas Vus gugent ina purschida d’intermediaziun per la represchentaziun? Lura As annunziai gugent tar nus via e-mail: info@fanfaluca.ch

Ok